Τον Οκτώβριο του 2020 ο Δημήτρης Μαργέτης εκλέχτηκε με... σταλινικά ποσοστά «Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης» στο δήμο Αλίμου. Αντί όμως να εκτελεί χρέη διαμεσολαβητή μεταξύ πολιτών και δήμου για προβλήματα που ανέκυπταν ανάμεσα στις δύο πλευρές, «άλλαξε» καθήκοντα και βοηθούσε την οικονομική υπηρεσία στη συλλογή ληξιπρόθεσμων οφειλών, ενώ το καλοκαίρι μοίραζε… δημοτικές κάρτες στους πολίτες στην παραλία του Αλίμου.
«Αποφάσισα να παραιτηθώ γιατί δεν στηρίχθηκε καθόλου ο θεσμός. Μου ανατέθηκαν κατά τη διάρκεια που ήμουν διάφορες άλλες υπαλληλικές δουλειές και δεν υπηρετούσα τα καθήκοντα του θεσμού» είπε στο ethnos.gr o οικονομολόγος ο οποίος ύστερα από την ατυχή εμπειρία του, επέστρεψε στην οργανική του θέση στο υπουργείο Οικονομικών. Μετά την παραίτησή του ο δήμος Αλίμου δεν μπήκε εκ νέου στην διαδικασία να εκλέξει νέο Συμπαραστάτη.
Στη Νάουσα ο Συμπαραστάτης του Δημότη δύο χρόνια μετά την εκλογή του δεν έχει ακόμη… γραφείο καθώς ο δήμος δεν του έχει παραχωρήσει λόγω… στενότητας χώρου αλλά και πανδημίας με αποτέλεσμα να στεγάζεται σε ιδιωτικό γραφείο.
Στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης ο δήμος κατάφερε να εκλέξει Συμπαραστάτη μέσα στην πανδημία μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας. Η εκλογή όμως κρίθηκε παράνομη από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και η διαδικασία ακυρώθηκε καθώς δεν είχαν θεσμοθετηθεί ακόμη οι ηλεκτρονικές ψηφοφορίες και μέχρι τότε προβλέπονταν εκλογή του με μυστική ψηφοφορία και όχι με… μυστική ηλεκτρονική ψηφοφορία. Μετά το «ναυάγιο» εκλογής ο δήμος Ωραιοκάστρου δεν επιχείρησε εκ νέου να… εκλέξει.
Επεισοδιακή ήταν η συγκατοίκηση του Συμπαραστάτη του Πολίτη στη Θεσσαλονίκη με τον πρώην δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη. Αν και ο τελευταίος επέμενε στην αξιοποίηση του θεσμού, πραγματοποιώντας 4 διαδοχικές ψηφοφορίες μέχρι να εκλέξει, στην πορεία η συνύπαρξη αποδείχτηκε δύσκολη. Αποτέλεσμα ήταν η προσωρινή απομάκρυνση του Συμπαραστάτη του Πολίτη από το δημαρχείο σε γραφείο άλλου δημοτικού κτιρίου, προκαλώντας και την παρέμβαση του Δικτύου Συμπαραστατών, το οποίο σε ανακοίνωσή του έκανε λόγο τότε για μεταφορά «σε παλαιό κτίριο της Δημοτικής Αστυνομίας, το οποίο είναι παντελώς ανέτοιμο για να υποδεχθεί τους πολίτες».
Χωρίς Συμπραστάτη ο μεγαλύτερος δήμος και περιφέρεια της χώρας
Πρόκειται για ενδεικτικές ιστορίες Συμπαραστατών που κατάφεραν να εκλεγούν και καταγράφουν τις δυσκολίες του θεσμού να «περπατήσει» στην τοπική αυτοδιοίκηση. Συνολικά την τρέχουσα αυτοδιοικητική θητεία 2019-2024 υπηρετούν 39 Συμπαραστάτες από τους συνολικά 150 δήμους άνω των 20.000 κατοίκων που υποχρεούνται να εκλέξουν. Παράλληλα, υπηρετούν μόλις 6 Περιφερειακοί Συμπαραστάτες από τις συνολικά 13 Περιφέρειες της χώρας. Οι περισσότεροι δήμοι άνω των 20.000 κατοίκων αλλά και Περιφέρειες δεν μπήκαν καν στην διαδικασία να εκλέξουν Συμπαραστάτη του δημότη αν και υποχρεούνται από τον νόμο να εκκινήσουν τουλάχιστον τις διαδικασίες ακόμη και αν αυτές καταστούν στο τέλος ατελέσφορες. Μεταξύ αυτών βρίσκεται τόσο ο μεγαλύτερος δήμος της χώρας, ο δήμος Αθηναίων όσο και η μεγαλύτερη Περιφέρεια της Επικράτειας, η Περιφέρεια Αττικής οι οποίοι δεν έχουν εκλέξει Συμπαραστάτη.
Γιώργος Καμίνης στο ethnos.gr: Δεν θέλουν τον θεσμό οι δήμαρχοι
Όπως εξηγεί ο Γιώργος Καμίνης, από τους πρώτους αιρετούς που πίστεψε και στήριξε τον θεσμό οι δήμαρχοι δεν τον θέλουν ενώ και η μυστικότητα της ψήφου δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την πιθανότητα εκλογιμότητας. «Το βασικό πρόβλημα είναι ότι δεν τον θέλουν οι δήμαρχοι και απόδειξη είναι ότι δεν εκκινούν διαδικασίες εκλογής Συμπαραστάτη γιατί είναι λίγοι εκείνοι οι δήμαρχοι που έχουν το ανοιχτό μυαλό να σου πουν ότι ‘θα έχουμε έναν εδώ που θα μας λέει τα λάθη που κάνουμε, να μπορούν οι πολίτες να προσφεύγουν, να βλέπουν τις αδυναμίες μας και να κοιτούν τι μπορούν από αυτά να διορθώσουν’. Αυτή είναι η λογική του θεσμού: o δημότης να έχει έναν θεσμό στον οποίο να μπορεί να προσφεύγει, αλλά και ο δήμος να έχει κάποιον ο οποίος να παίρνει τα παράπονα των δημοτών, να έχει μια στοιχειώδη επιστημονική επάρκεια και πολιτική ουδερότητα προκειμένου να μπορεί να υποδεικνύει στο δήμο που κάνει λάθος και να του διορθώνει τα πράγματα».
Η μυστική ψηφοφορία δυσκολεύει την εκλογή των Συμπαραστατών
Από την άλλη, όπως λέει ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ και πρώην δήμαρχος Αθηναίων όταν ο νομοθέτης ζητά ευρεία πλειοψηφία (3/5 του Σώματος) για να εκλεγεί ο Συμπαραστάτης και την βάζει γιατί θέλει να έχει ευρεία βάση εκλογής, κάνει ακόμη πιο δύσκολη την δυνατότητα εκλογής. «Και ακόμη πιο δύσκολο το κάνει η μυστικότητα της ψήφου γιατί εκεί πέρα διάφοροι δημοτικοί σύμβουλοι που δεν θέλουν να κάνουν το χατίρι του δημάρχου ή ο δήμαρχος δεν υποστηρίζει τον δικό τους υποψήφιο, οι πρώτοι δεν ακολουθούν την άποψη του δημάρχου και ψηφίζουν λευκό, άκυρο ή ψηφίζουν κάποιον που αποκλείεται να βγει. Έτσι εκφράζουν τη δυσαρέσκεια τους στο δήμαρχο μέσα από την ψήφος τους χωρίς να αποκαλύπτονται».
Πρόεδρος ΚΕΔΕ στο ethnos.gr: Οι δήμαρχοι σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορούν να συγκεντρώσουν αυξημένη πλειοψηφία για να εκλέξουν Συμπαραστάτη
Επίσημη θέση της ΚΕΔΕ είναι η διατήρηση και ο εκσυγχρονισμός του θεσμού. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ και δήμαρχο Τρικκαίων Δημήτρη Παπαστεργίου η εκλογή Συμπαραστατών δεν «περπάτησε» λόγω της πλειοψηφίας που απαιτείται να έχουν οι δήμαρχοι και όταν την έχουν, πολλές φορές δεν είναι αυξημένη όπως απαιτεί ο νόμος. «Από την άλλη δεν είμαι σίγουρος αν ήταν τόσο αναγκαίος ως θεσμός. Πολλές φορές πρέπει να ψάξουμε να βρούμε ποιο είναι το πρόβλημα που πάμε να λύσουμε.
Σίγουρα οι δήμοι που ξέραν ότι δεν είχαν πλειοψηφίες, δεν ήθελαν να χάσουν το χρόνο τους. Δευτερευόντως, ίσως, δεν τους προέκυψε ως ανάγκη. Πρέπει να πιάσουμε το θέμα από πάνω και να δούμε την κουβέντα με τις αρμοδιότητες. Γιατί ο θεσμός μπήκε για να βοηθήσει τον πολίτη εκεί που δεν έβρισκε άκρη με τις υπηρεσίες του δήμου. Αυτή τη στιγμή έχουμε άλλα προβλήματα να λύσουμε και να βοηθήσουμε τους δημότες. Θα έβλεπα τον Συμπαραστάτη στο πλαίσιο της συζήτησης που πρέπει να ανοίξει σε συνδυασμό με το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων, όχι ξεκομμένο. Αλλιώς θα αδικούσα και όλα τα προβλήματα που έχουμε μπροστά μας» δήλωσε στο ethnos.gr o Δημήτρης Παπαστεργίου.
Εκτός, όμως, από την αυξημένη πλειοψηφία που απαιτείται για την εκλογή Συμπαραστάτη ο Προέδρος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της ΚΕΔΕ, δήμαρχος Βάρης, Βούλας Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος εκτιμά ότι υπάρχει και ένα φοβικό που έχουν οι δήμοι ότι μπορεί αν υπάρχει κάποιος ζωηρός Συμπαραστάτης να δημιουργήσει προβλήματα στη διοίκηση ή να την εκθέσει στη ετήσια έκθεση που υποχρεούται να δημοσιεύσει.
Σημειώνεται ότι για την εκλογή Συμπαραστάτη, αρχικά, απαιτούνταν η υπερψήφιση του από τα 2/3 του Σώματος και μετά από τροποποίηση του νόμου μειώθηκε στα 3/5. Ακόμη όμως και δήμοι που έχουν την απαιτούμενη πλειοψηφία δεν προχωρούν στην εκλογή. Στην πρώτη του θητεία ο δήμος Βάρης, Βούλας Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος είχε εκλέξει Συμπαραστάτη του Δημότη, προτείνοντας πρόσωπο από άλλη παράταξη. Στην τρέχουσα θητεία αν και έχει 25 από τους συνολικά 33 συμβούλους δεν εξέλεξε. «Μπορούσα να βγάλω από μόνος μου Συμπαραστάτη του δημότη αλλά δεν το έκανα γιατί πλέον επειδή θα μπορούσα μονος μου να το κάνω θα υπήρχε ένας ενδοπαραταξιακός σπαραγμός ποιος θα είναι. Η διοίκηση διαθέτει τους 26 από τους 33 δημοτικούς συμβούλους. Υπάρχουν όμως άλλοι 80 σύμβουλοι που δεν έχουν εκλεγεί….Σε κάθε περίπτωση η διοίκησή μας δεν είναι αυταρχική».
Φίλιππος Τριομμάτης (Πρόεδρος Πανελλαδικού Δικτύου Συμπαραστατών): Βρίσκει λύση το 60% με 70% των αιτημάτων των πολιτών μετά από διαμεσολάβηση των Συμπαραστατών
Σύμφωνα με τον Φίλιππο Τριομμάτη Πρόεδρο του Πανελλαδικού Δικτύου Συμπαραστατών και Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, πάνω από το 60-70% των αιτημάτων των πολιτών βρίσκει λύση μετά από διαμεσολάβηση. Υπήρχαν όμως και περιπτώσεις όπου η υπηρεσία αγνόησε ακόμα και την παρέμβαση του ίδιου του Συμπαραστάτη. «Με νομοθετική παρέμβαση αυτό αποτελεί σοβαρή υπηρεσιακή παράβαση καθήκοντος και έτσι το φαινόμενο δυσκίνητες υπηρεσίες που αποτελούσαν τροχοπέδη για την λειτουργία πολιτών και επιχειρήσεων αρχίζουν και προσαρμόζονται και αυτές στην νέα ψηφιακή εποχή» παρατήρησε, τονίζοντας ότι:
«Οι συνολικά 45 Συμπαραστάτες είναι ένας ικανός αριθμός αν λάβουμε υπόψη ότι Συμπαραστάτη δικαιούνται να εκλέξουν μόνο μεγάλοι Δήμοι με πληθυσμό πάνω από 20,000 κατοίκους, αλλά κυρίως το γεγονός ότι τα συλλογικά όργανα των ΟΤΑ, δηλαδή Δημοτικά και Περιφερειακά συμβούλια, από το πρώτο εξάμηνο ανάληψης των καθηκόντων τους λειτουργούν με όρους πανδημίας, κυρίως με τηλεδιασκέψεις αλλά και δια περιφοράς. Δεν υπήρχε λοιπόν η δυνατότητα της μυστικής εκλογής που προϋποθέτει παρουσία των αιρετών και η ενδελεχή παρουσίαση και εξέταση υποψηφιοτήτων».
Κωνσταντίνος Ζέρβας στο ethnos.gr: Είχαμε πολιτική βούληση και θεσμική ωριμότητα για να εκλέξουμε Συμπαραστάτη
Ένας από τους δήμους που έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης στο θεσμό του Συμπαραστάτη και λειτουργεί τα τελευταία χρόνια είναι ο δήμος Θεσσαλονίκης. Όπως εξηγεί ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας στο ethnos.gr ο διαμεσολαβητικός ρόλος που επιτελεί και η ήπια παρέμβασή του έχουν συντελέσει έτσι ώστε οι υπηρεσίες να αντιμετωπίζουν τα επίμαχα ζητήματα ουσιαστικά, πέρα από γραφειοκρατικές λογικές. «Συμβάλλει στη διασφάλιση της αμεροληψίας των δημοτικών αρχών και τελικά στην αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων. Εγγυητής και προστάτης των δικαιωμάτων του Δημότη και της Επιχείρησης, συνεισφέρει αποτελεσματικά, με τις υποδείξεις και συστάσεις του, στο να βελτιωθεί ο τρόπος που λειτουργεί η διοίκηση. Η ουδετερότητα και η διακριτικότητα που διακρίνει τις ενέργειές του καθιστούν τον θεσμό ιδιαίτερα χρήσιμο. Αυτή ήταν η προσέγγιση από την πρώτη ημέρα της θητείας μας και για αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο της Θεσσαλονίκης έδειξε ιδιαίτερη ευαισθησία. Παρά το γεγονός πως για την ανάδειξη Συμπαραστάτη απαιτούνταν αυξημένη πλειοψηφία από ένα Σώμα κατακερματισμένο λόγω της απλής αναλογικής, η πολιτική μας βούληση αλλά και η θεσμική ωριμότητα οδήγησαν στην ανάδειξη ενός έγκριτου και μαχόμενου νομικού ως Συμπαραστάτη του Δημότη, σε αντίθεση με πολλούς δήμους της χώρας που δεν το κατάφεραν».
Μάριος Καργιώτης (Συμπαραστάτης του Δημότη στο δήμο Θεσσαλονίκης): Η πανδημία άλλαξε και τα αιτήματα των πολιτών
Περισσότερες από 200 υποθέσεις διαχειρίστηκε το 2021 (160 το 2020) ο Μάριος Καργιώτης, Συμπαραστάτης στο δήμο Θεσσαλονίκης, παρά το γεγονός ότι από τον περασμένο Ιούλιο μέχρι και τον Οκτώβριο ο θεσμός δεν μπορούσε να δεχτεί αιτήματα λόγω του χακαρίσματος του δήμου. Από αυτές οι 54 έμειναν αναπάντητες, για τις 26 ήταν αναρμόδιος ο Συμπαραστάτης και οι υπόλοιπες 120 επιλύθηκαν.
Συνολικά μόλις ένα 30% των καταγγελιών είχαν γίνει στις υπηρεσίες από τους πολίτες και δεν εισακούστηκαν ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις ζήτησαν απευθείας την συνδρομή του Συμπαραστάτη. Την πρώτη χρονιά που ανέλαβε ο κ. Καργιώτης τα περισσότερα αιτήματα που διαχειρίστηκε λόγω πανδημίαςείχαν να κάνουν με την αλληλεγγύη και την ενεργοποίηση της υπηρεσίας «Βοήθεια στο σπίτι». Από τον Σεπτέμβριο του 2020 επέστρεψαν τα ζητήματα της καθημερινότητας των πολιτών (πολεοδομικά θέματα, καθαριότητας, παράπονα για μειωμένες θέσεις στάθμευσης σε μόνιμους κατοίκους στο κέντρο, κακή συμπεριφορά δημοτικών αστυνομικών κτλ) Οι καταγγελίες γίνονται είτε τηλεφωνικά, είτε ηλεκτρονικά, είτε δια ζώσης.
«Η πλειοψηφία των προβλημάτων των δημοτών είναι ανάλογα με την λειτουργία των υπηρεσιών. Έτσι ενώ ξεκινήσαμε κατά πλειοψηφία με καταγγελίες για θέματα καθαριότητας, αποκομιδής, ογκώδη αυτά σιγά σιγά έπαψαν να απασχολούν την πόλη. Είχαμε πολλά θέματα με την δημοτική αστυνομία καθώς και πολλά παράπονα για το σύστημα στάθμευσης “Thesis” από τους μόνιμους κατοίκου» εξήγησε ο κ. Καργιώτης.
Δεν μπόρεσε να βγάλει… άκρη ούτε ο Συμπαραστάτης του Δημότη με τις υπηρεσίες του Δήμου
Δεν έλειψαν όμως και οι περιπτώσεις που ούτε ο ίδιος ο Συμπραστάτης του Δημότη δεν μπόρεσε να βγάλε άκρη με τις υπηρεσίες του Δήμου. Η πρώτη περίπτωση αφορά το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στο δήμο Θεσσαλονίκης. Προβλέπεται στον ΚΟΚ ότι αν το αυτοκίνητο είναι με leasing και σταθμεύσει παράνομα δεν αφαιρούνται οι πινακίδες αλλά διπλασιάζεται το πρόστιμο. Αυτό θεσπίστηκε με τη λογική να μην στερούνται οι εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων τα ΙΧ που είναι η κύρια δραστηριότητά τους. Ο νόμος, όμως, δεν κάνει διάκριση για βραχυχρόνια ή μακροχρόνια μίσθωση. «Η Δημοτική Αστυνομία εφαρμόζει εσφαλμένα το νόμο κατά την άποψή μου καθώς διπλασιάζει το πρόστιμo όπου εντοπίζει παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα leasing σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης. Η υπηρεσία δεν δέχτηκε την άποψή μου και περιμένουμε την απόφαση του Συνηγόρου του Πολίτη» ανέφερε ο κ. Καργιώτης.
Ο δήμος ζητά προσαυξήσεις για οφειλές δημότη που δεν είχε ενημερωθεί ποτέ
Η δεύτερη περίπτωση αφορούσε κοινοποίηση αποφάσεων υπηρεσιών του δήμου. Ο δήμος Θεσσαλονίκης έστελνε σε παλιά διεύθυνση δημότη οφειλές τελών για τα κοιμητήρια συγγενή οι οποίες όμως δεν έφταναν ποτέ σ΄ αυτόν. Ο δημότης είχε μετακομίσει, ενημερώνοντας εγγράφως και τις υπηρεσίες του δήμου για την αλλαγή διεύθυνσης κατοικίας. Όταν λοιπόν χρειάστηκε να βγάλει ΤΑΠ, τον ενημέρωσαν στο δήμο ότι υπάρχει και κάποια οφειλή για τα κοιμητήρια για την οποία δεν είχε ειδοποιηθεί ποτέ, συνυπολογίζοντας όμως και τις προσαυξήσεις. «Ως Συμπαραστάτης κρίναμε ότι οι προσαυξήσεις πρέπει να διαγραφούν από τη στιγμή που ο δήμος είχε ενημερωθεί έγκαιρα για την αλλαγή διεύθυνσης, ισχυρισμό που δεν δέχτηκε η υπηρεσία».
Δημοσθένης Ταούλας-Συμπαραστάτης στη Νάουσα: Υπάρχει συμβιβαστική διάθεση μεταξύ πολιτών και δήμου στην επίλυση των προβλημάτων
Στη Νάουσα οι υποθέσεις στις οποίες έχει κληθεί να διαμεσολαβήσει ο Συμπαραστάτης είναι μειωμένες λόγω πανδημίας και αγγίζουν τις 20-25 ετησίως. Αφορούν κυρίως πολεοδομικά θέματα και ζητήματα αδειών. «Ο δήμος Νάουσας είναι ένας μικρός δήμος και οι υποθέσεις είναι περιορισμένες και λόγω του ότι είμαστε κατά βάση μια επαρχιακή πόλη και γνωριζόμαστε μεταξύ μας. Και τα περισσότερα προβλήματα λύνονται με διάθεση συμβιβαστική και σε πνεύμα συνεννόησης. Δεν μου έχει τύχει να φτάσω σε ακραία σημεία τόσο με τις υπηρεσίες όσο και με τους δημότες» δήλωσε στο ethnos.gr o Δημοσθένης Ταούλας, Συμπαραστάτης στο Δήμο Νάουσας.
Χρήστος Πάνου-Συμπαραστάτης στα Γιάννενα: Όπου φτιάχτηκε ο θεσμός περπατάει και αποδίδει
Από τους πιο παλιούς Συμπαραστάτες είναι ο Χρήστος Πάνου, στα Γιάννενα έχοντας ήδη μπει στη δεύτερη θητεία του. Όπως παρατηρεί ο ίδιος όλα αυτά τα χρόνια η πλειοψηφία των δημοτικών αρχόντων δεν φροντίζει να ενεργοποιηθεί ο θεσμός και δεν στηρίζεται. «Όπου φτιάχτηκε, όμως, περπατάει και αποδίδει. Στα Γιάννενα ο δήμος χρησιμοποιεί υποδειγματικά το θεσμό». Συνολικά έχει χειριστεί περισσότερες από 500 υποθέσεις, οι περισσότερες εκ των οποίων αφορούσαν αλληλοεπικαλύψεις αρμοδιοτήτων από τις υπηρεσίες για μικρά έργα σε σχέση με την καθημερινότητα των πολιτών (π.χ. κατασκευή ράμπας, κουπαστής κτλ) αλλά και μη εφαρμογή αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου.
Χαρακτηριστική ήταν η απόφαση διαγράμμισης δρόμου στην είσοδο της πόλης από το δημοτικό συμβούλιο. Ενάμιση χρόνο μετά την ομόφωνη απόφαση από το Σώμα αυτή δεν είχε εκτελεστεί. Μετά από όχληση πολιτών έκανε διαμεσολάβηση, τονίζοντας στις υπηρεσίες του δήμου ότι είναι παράνομη η αργοπορία και θα καταθέσει το φάκελο στον Εισαγγελέα. Όταν του τέθηκε το θέμα από τους δημότες ρώτησε τις υπηρεσίες και την τεχνική υπηρεσία. Ο ένας έριχνε την ευθύνη στον άλλο. Ότι μια διαγράμμιση θέλει διαγωνισμό, είναι ειδικό τεχνικό έργο και θέλει εξοπλισμό, ειδικά μηχανήματα κτλ. Έληξε η θητεία του, έφυγε από το δήμο και λίγο μετά. τραυματίστηκε μια διερχόμενη πεζή σε κείνο το σημείο. Με το που εκλέχτηκε η νέα δημοτική αρχή το έκανε αμέσως.
Τι ζητούν οι Συμπαραστάτες
Όπως εξηγεί ο κ. Τριομμάτης σε όλες τις Περιφέρειες καθώς και στους δήμους άνω των πενήντα χιλιάδων κατοίκων, καθώς και στους νησιωτικούς δήμους άνω των είκοσι χιλιάδων θα πρέπει να συνίσταται υποχρεωτικά αυτοτελές τμήμα 'Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης¨, το οποίο να στελεχώνεται με ευθύνη του Συμπαραστάτη από τον οικείο ΟΤΑ, παρέχοντας του γραμματειακή και επιστημονική υποστήριξη. Παράλληλα, οι Συμπαραστάτες ζητούν οι ειδικές προτάσεις βελτίωσης των υπηρεσιών που διατυπώνουν, να εισάγονται υποχρεωτικά ως θέμα συζήτησης στο Δημοτικό /Περιφερειακό Συμβούλιο ευθύνη του Προέδρου.
Το οικονομικό ζήτημα-Βάζουν λεφτά και από την τσέπη τους
Σύμφωνα με τον κ. Τριομμάτη τα 700 με 800 ευρώ καθαρά που λαμβάνουν οι Συμπαραστάτες αποτελούν την σοβαρότερη τροχοπέδη στο να συνεχίζουν να ασχολούνται πρόσωπα με κύρος και αξιόλογη επαγγελματική πορεία με τον θεσμό. «Σε πολλές περιπτώσεις παραμελούμε τις βασικές επαγγελματικές μας δραστηριότητες όταν αναγκαζόμαστε σε μεγάλους Δήμους και Περιφέρειες να αφιερώνουμε αμέτρητες εργατοώρες και ειδικά εάν χρειαστεί να μετακινηθούμε μεταξύ Περιφερειακών ενοτήτων πολλές φορές χρηματοδοτούμε αυτό που κάνουμε αφού λαμβάνουμε ελάχιστα μετά από μήνες. Υπάρχει δε και το φαιδρό να λαμβάνουμε το 50% σχεδόν του/της υπηρεσιακής υπαλλήλου που μας έχει διατεθεί (όπου αυτό έχει συμβεί) και να δουλεύουμε το διπλάσιο των ωρών ακόμα και εκτός ωραρίου. Η πρόταση μας είναι να καταργηθεί η αντιστοιχία στην αντιμισθία μεταξύ Συμπαραστάτη και Προέδρου (Δημοτικού ή Περιφερειακού) Συμβουλίου, και να αντιστοιχηθεί είτε α) με αυτή του Αντιπεριφερειάρχη /Αντιδημάρχου, β) είτε με αυτή του Γ. Γραμματέα του Δήμου /Περιφέρειας, ή τέλος γ) με του Προϊσταμένου Γενική Δ/νσης».